^

Paskutinį kartą peržiūrėta: 23.04.2024

Fact-checked
х

Visas „iLive“ turinys yra peržiūrėtas medicinoje arba tikrinamas, kad būtų užtikrintas kuo didesnis faktinis tikslumas.

Mes turime griežtas įsigijimo gaires ir susiejamos tik su geros reputacijos žiniasklaidos svetainėmis, akademinių tyrimų institucijomis ir, jei įmanoma, medicininiu požiūriu peržiūrimais tyrimais. Atkreipkite dėmesį, kad skliausteliuose ([1], [2] ir tt) esantys numeriai yra paspaudžiami nuorodos į šias studijas.

Jei manote, kad bet koks mūsų turinys yra netikslus, pasenęs arba kitaip abejotinas, pasirinkite jį ir paspauskite Ctrl + Enter.

Echokardiografijos technika

Jutiklio pozicijos

Nes širdis yra apsuptas šonkaulių ir oro plaučių audinio, kuris užkerta kelią ultragarso bangų perdavimo, tai geriausia atlikti tyrimą su pilna iškvėpimą kelių nuostatas. Už didžiausią plėtrą akustinio lango atliktas tyrimas paciento padėties kairėje pusėje, viršutinė kūno šiek tiek padidėjusi. Šioje padėtyje, širdis yra priešais priekinę šoninę krūtinės sienos ir jau apėmė plaučių audinio, ypač visiškai pabaigos. Dėl santykinai mažo akustinio lange yra geriausia naudoti sektoriaus zondą, su kuria jūs galite gauti iš širdies gabaliuką kaip "gabalas pyrago." Standartinis echokardiografija akustinis langas taip: į parasternal Międzyżebrowy 2-4-m, 5-6 Apikāls-oji Międzyżebrowy erdvės, suprasternal subcostal ir suprasternal iškirpimo - žemiau xiphoid proceso.

Skenavimo plokštumos

Sukdami ir pakreipdami jutiklį, gydytojas gali naudoti visus akustinius langus ir nuskaityti širdį keliose plokštumose. Remiantis Amerikos Echokardiografijos draugijos gairėmis, nustatytos trys abipusiai statmenos nuskaitymo plokštumos: ilgoji širdies ašis, trumpa ašis ir keturių matmenų plokštuma. Jutiklių padėtis visose šiose plokštumose remiasi paties širdies ašimis, o ne paciento kūnu.

Gana ilgio ašies plokštuma yra lygiagreti pagrindinei širdies ašiai, apibrėžtai išilgai linijos, einančios iš aortos vožtuvo iki širdies viršūnės. Jutiklis sumontuotas į parasternalinę, suprasternalinę ar apykaklę padėtį. Trumpoji ašis yra statmena ilgiui, o jo plokštuma yra skersinis vaizdas. Skenavimas iš apykaklės ar išilginės briaunos padaro vaizdą keturių kamerų padėtyje, kurioje vienu iš pjūvių rodomos visos keturios širdies kameros.

Jutiklis gali būti nukreiptas abiem kryptimis, kad būtų galima gauti papildomų širdies vaizdų iš fanų. Tokie plokštumai yra naudojami visų pirma širdies anomalijų įvertinimui. Norėdami tiksliai analizuoti anatomiją ir funkciją, širdis visada turi būti išnagrinėta keliuose lėktuvuose skirtingose jutiklio padėtyse. Taigi, patologinės struktūros yra vertinamos skirtingais kampais, jas galima įvertinti ir atskirti nuo artefaktų.

Toliau pateikti vaizdai pateikiami trijose standartinėse plokštumose: parasternalinėje plokštumoje išilgai ilgosios ašies, parasternalinės plokštumos išilgai trumpo ašies ir viršutinės keturių kamerų plokštumos.

Pradinės ašies parasternalinė plokštuma

Gaunant vaizdą plokštuma parasternal ilgoji ašis daviklio, sumontuotų 3-ios arba 4. Mezhrebe Rieux-priekinės į širdį. Skenavimo plokštuma yra išilgai linijos nuo dešiniojo peties iki kairės šlaunų šakos. Į priekinę užpakalinės kryptimi ryškinamos šias struktūras: priekinė siena dešiniojo skilvelio, teisė skilvelio (ištekėjimo trakto), tarpskilvelinės pertvaros ir kairiojo skilvelio užpakalinės sienos kairiojo skilvelio. Kaukolės kairiojo skilvelio išdėstyti aortos vožtuvas, didėjimo tvarka aorta, mitralinio vožtuvo, kairiojo prieširdžio, ir už, Nuleidimo aorta. Tinkamo vaizdo gali pasakyti, kai visi šios struktūros matomi vienu metu, ir pertvaros yra išdėstytas iš esmės horizontaliai. Struktūra netoli daviklis (dešiniojo skilvelio) yra rodomas iš paveikslėlio viršuje, ir kaukolės struktūra (aortos) - dešinėje. Taigi, vaizdas atrodo taip, tarsi stebėtojas žiūrėtų į širdį kairėje.

Širdies ciklas

Echokardiografinių vaizdų serija gali būti susijusi su EKG ir parodyti širdies struktūrų judesius atskiruose širdies ciklo etapuose.

Diastolio pradžioje (T bangos gale) mitralinis vožtuvas atidaromas pločio ir kraujas greitai juda nuo kairiojo atriumo iki kairiojo skilvelio, kuris plečiasi. Aortos vožtuvas uždarytas. Diastolės viduryje (tarp dantų T ir P) išlygintas slėgis atriume ir skilvelėje. Priežiūros ir skilvelių kraujas yra nereikšmingas arba nėra, mitralinio vožtuvo sklendės yra tarpinės. Diastolio pabaigoje antrinės (dantų P) susitraukimas vėl sukelia greitą kraujo tekėjimą į skilvelę, mitralinis vožtuvas atidaro plačiai. Systolės (R bangos viršūnės) pradžioje skilvelio susitraukimas sukelia mitralinio vožtuvo uždarymą. Aorto vožtuvas lieka uždaromas izostolitinio susitraukimo metu, kol slėgis kairiojo skilvelio srityje pasiekia aortos lygį. Kai atidaromas aortos vožtuvas, prasideda išmetimo fazė ir sumažėja kairiojo skilvelio dydis. Išstūmimo fazės pabaigoje aortos vožtuvas uždaromas, o kairiojo skilvelio širdies ciklas pasiekia mažiausią tūrį. Mitralinis vožtuvas lieka uždarytas iki izovolytikos atsipalaidavimo pabaigos.

Parasternalinė plokštuma išilgai trumpo ašies

Norėdami gauti vaizdą parasternalinėje plokštumoje išilgai trumpos ašies, jutiklis vėl dedamas į trečiąją arba ketvirtąją tarpo zona prieš širdį. Skenavimo plokštuma yra statmena ilgai ašiai ir rodoma taip, kaip parodyta žemiau. Jutiklį reikia pakreipti, kad būtų pagaminti skirtingi anatominiai plokštumai.

Kraujo plokštumoje aortos vožtuvas vizualizuojamas vaizdo centre, kur jo trys lapai sudaro žvaigždžių vaizdą. Išlenktas plotas priešais vožtuvą yra dešiniojo skilvelio išorinė taktika, jungianti įplaukos kelią ir trikusio vožtuvo su plaučių arterijos vožtuvu ir pagrindine plaučių arterijos kamera. Kairysis atriumas yra žemiau aortos.

Mitralio vožtuvo plokštumoje nustatomi mitralinio vožtuvo priekinės ir užpakalinės vožtuvai bei kairiojo skilvelio nutekėjimo takai. Širdies ciklo metu mitralinio vožtuvo vožtuvai pasislenka kaip "žuvies burna".

Papiliarinių raumenų plokštumoje dešinysis skilvelis, viršutiniame kairiajame kampe, priešais beveik apskritojo kairiojo skilvelio apačią, dešinėje, yra apvalkalo forma. Iš abiejų pusių matosi du papiliariniai raumenys.

Šioje plokštumoje širdies ciklą galima stebėti koncentruotą kairiojo skilvelio susitraukimą. Vaizdas diastoleje rodo apvalintą kairiojo skilvelio su tarpvandenine pertvara ir užpakalinę sienelę. Systolės metu kairiojo skilvelio ertmė mažėja, o kartu yra tarpinė ir užpakalinė sienelė.

Apikalminė keturių kamerų plokštuma

Vaizdai keturių kamerų plokštumoje, kai jutiklis yra 5-ojoje arba 6-ojoje tarpdiagnosacinėje erdvėje paciento padėtyje kairėje pusėje, gali būti pasiektas net nutukusiems pacientams, turintiems silpną akustinį langą. Spindulys nukreiptas į kairįjį pečių, kerta širdį nuo galo iki pagrindo. Laikant kvėpavimą visą galiojimo laiką, galite išplėsti akustinį langą. Keturių kamerų plokštuma yra statmena plokštumoms tiek ilgosiomis, tiek trumposiomis ašimis. Gydytojas mato širdį iš apačios, todėl dešiniosios ir kairės nuotraukos pusės yra matomos priešingoje vietoje.

Širdies vaizdas viršuje yra ant viršaus (šalia jutiklio). Dešinieji širdies skilveliai yra kairėje. Ši plokštuma leidžia rodyti ne tik interatrial, bet ir tarpventrikulinį septą bei arioventrikulinius vožtuvus, tiek antrinį, tiek ir skilvelius. Jutiklis turi būti tiksliai išdėstytas virš viršelio, o po to sukamas ir pakreiptas, kad būtų gautas tinkamas skerspjūvis, ant kurio bus matomi visi keturi fotoaparatai.

Penkių kamerų lėktuvas

Vaizdai šioje plokštumoje gaunami pakreipdami jutiklį į priekį ir pasukdami pagal laikrodžio rodyklę nuo apikosio keturių kamerų plokštumos. Tai leidžia vizualizuoti kairiojo skilvelio ir aortos vožtuvo ištekėjimo traktą. Nuskaitymo plokštuma yra lygiagreti su kraujo tekėjimą į aorta, sukurti optimalias sąlygas Doplerio nagrinėjimo kairiojo skilvelio infundibulinės (aortos vožtuvo ir didėjimo aortos). Nustatyti visas tinkamos širdies struktūras ir gauti jų vaizdus šioje plokštumoje ne visuomet yra lengva.

Smegenotinė echokardiografija

Blogas akustinis langas dėl nutukimo ar emfizemos negali tinkamai vizualizuoti visų širdies struktūrų transtorakinei echokardiografijai. Tokiais atvejais atliekama transesophageal echokardiografija, kuri užtikrina puikų atriovą, skilvelius ir atrioventrikulinius vožtuvus. Tai ypač naudinga operacinėje ir intensyviosios terapijos skyriuje ankstyvuoju pooperaciniu laikotarpiu po širdies intervencijos. Per riešutą į stemplį įterpiamas specialus endoskopas su dviejų plokščių ar daugiaplokučių jutikliu, kuris išsiplėtęs tol, kol širdis neužsikrės. Geras kairiojo atriumo vaizdo kokybė, esanti šalia jutiklio, leidžia vizualizuoti trombą jame arba ant mitralinio vožtuvo ir aptikti bet kokius interatrialio pertvaros defektus.

trusted-source[1], [2], [3], [4], [5]

Translation Disclaimer: For the convenience of users of the iLive portal this article has been translated into the current language, but has not yet been verified by a native speaker who has the necessary qualifications for this. In this regard, we warn you that the translation of this article may be incorrect, may contain lexical, syntactic and grammatical errors.

You are reporting a typo in the following text:
Simply click the "Send typo report" button to complete the report. You can also include a comment.